РОЗБЛОКУВАННЯ ПН/РК

ЩО ПИСАТИ В ПОЯСНЕННЯХ


Згідно п.4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12.12.2019 № 520:

у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Такі документи та пояснення подаються протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного в ПН/РК.


Законодавством не встановлено, що саме має бути описано в поясненнях.

Залежно від конкретної ситуації, ми рекомендуємо: 1. Описати операцію/операції, по якій заблокована ПН; 2. Описати виробничий процес підприємства; 3. Описати інші особливості роботи підприємства (штатні, ресурсні тощо особливості).


Наприклад, підприємство придбало банани (далі – товар) у кількості 1000 кг у постачальника (Туреччина), що підтверджується укладеним Контрактом № 1, Декларацією, Інвойсом, Експертизою, Банківською випискою тощо (Додатки 1, 2, 3, 4, 5). Товар у кількості 300 кг – проданий підприємству Х, що підтверджується…. (Додаток 6), у кількості 200 кг – підприємству ХХ, що підтверджується… (Додаток 7). Придбаний товар зберігався на власному/орендованому складі (Додаток 8 – документ, що підтверджує право власності чи користування). На складі було відсутнє опалення/стався підтоп тощо, що призвело до погіршення властивостей товару, тому він був проданий підприємству ХХХ за ціною, що дорівнювала/була меншою за ціну придбання (підтвердні документи – Додатки 9, 10 і т.д.).